Keresés ebben a blogban

2010. július 10., szombat

Hiszitek, hogy meg tudom tenni?

Evangélium: Mt 9,27-35

Szerző: ft. Anthony M. Coniaris

Két vak így kiáltott Jézushoz: "Dávid fia, könyörülj rajtunk!" Jézus megkérdezte: "Hiszitek, hogy meg tudom tenni?" "Igen, Uram!" - felelték. Akkor megérintette szemeiket és meggyógyította. "Hiszitek-e, hogy meg tudom tenni?"

Megteheti? Ő, aki azt mondta: "Minden hatalom nekem adatott a mennyben és a földön"? Megteheti? Ő aki azt mondta: "Nem gondoljátok, hogy ha megkérem Atyámat, húszezer légió angyalt küld nekem?" Megteheti vajon? Aki kijelentette: "Én vagyok a feltámadás és az élet; aki hisz bennem, ha meghal is, élni fog"? Ő megteheti vajon? Aki a semmiből teremtette a világegyetemet, aki az atomba erőt helyezett el, aki betegeket gyógyított és halottakat támasztott fel? Képes Ő rá? Aki Jóbtól azt kérdezte:"Hol voltál te, amikor a földet teremtettem?" Vajon Ő képes rá?

Az emberek mindenféle erőt latba vetnek, hogy mentsék magukat: fehér erőket, fekete mágiát, a víz, a levegő, a növények erejét, politikai erőket. De mindegyik megbukik, és csak egy marad: Isten ereje. "Krisztus, Isten ereje és Isten bölcsessége" - mondja Szent Pál apostol. Hiszitek, hogy megtehetem? Igen, Uram! Kérdezzünk meg egy volt alkoholistát vagy drogfüggot, hogyan szabadult meg borzasztó függőségétől, és azt fogja mondani: "Nem én, hanem Krisztus bennem! Az Ő ereje nélkül még mindig rab lennék". Hiszitek, hogy megtehetem? Igen, Uram!

Amikor az életed merő kudarc, Krisztus nem jön hozzám, hogy mondja: "Még egyszer meg kell próbálnod! Többet kell tennned, mint az előzőkben!" Ebben nincs semmi jó hír; ez csak kétségbeeséshez vezetne. Jézus, amikor ilyen helyzetben hozzám jön, azt mondja: "Közeledj Istenhez, és Ő megvalósítja helyetted! Közeledj hozzám, és az én erőm a tied lesz". Hiszed-e, hogy megtehetem? Igen, Uram! Egy édesapa tragikus balesetben elveszítette egyetlen fiát. Az egész világ összeomlott számára. Később ezt vallotta: "Három út állt előttem: az összeomlás, az ital vagy Krisztus. Krisztust választottam, és tőle kaptam erőt". Hiszitek, hogy megetehetem? Igen, Uram!

Gert Behanna a "The Late Liz"-ből megjárta az alkoholizmus poklát. Többször öngyilkosságot kísérelt meg. Végül pszichiáterhez küldték. Amikor kijött ennek rendelőjéből, azon vette észre magát, hogy egy nevet suttogott, amelyet azelőtt csak káromkodásokban használt: "Nincs szükségem pszichiáterre. Istenre van szükségem". Azon az estén térdre borult az ágya mellett és imádkozott: "Óh, Istenem, ha te mindenütt jelen vagy, remélem segítesz nekem, mert minden kétséget kizáróan erre van szükségem". Húsz perc múlva minden megváltozott - moondta később. Krisztus ereje jött be az ő életébe és azóta teljesen új ember lett. Hiszitek, hogy megtehetem? Igen, Uram!

Hallgassuk meg egy másik keresztény tanúságtételét is: "Mindig tudtam, hogy Jézusra szükségem van, de mostanáig nem tudtam, hogy ő magában elég". Ő magában elég. Ő az, aki valóban képes! Krisztus ereje mindenki számára rendelkezésre áll, aki hisz benne, aki szétdarabolódott, üres életét az ő kegyelmére bízza. Jézus nem azt mondta apostolainak: "Menjetek a világba és járjatok szerencsével", Ő azt mondta: "Menjetek... én biztosítlak benneteket - én veletek vagyok mindennap a világ végezetéig. Soha, de soha nem foglak benneteket kiábrándítani vagy elhagyni". Ebben az élő Krisztussal való élő, személyes kapcsolatban rejlik a győzelem ereje. Sokunknak az a problémája, hogy nem számítunk erre az erőre, amit Krisztustól kapunk. Nem hiszünk igazán benne, ezért nem is kapjuk meg. Más erőket keresünk, amelyek aztán mindig kiábrándítanak.

A vakok Jézushoz jöttek vakságukkal. Ő megérintette őket. Meggyógyultak. Mi is ma forduljunk hozzá gyengeségeinkkel, bűneinkkel, problémáinkkal és vakságunkkal. Úgyanúgy, mint a vakok, mondhatjuk mi is: "Dávid fia, könyörülj rajtunk!" Ő pedig megkérdezi tőlünk: "Hiszitek, hogy meg tudom tenni?" A mi válaszunk pedig ez lesz: Igen, Uram! Ő pedig megtölt minket azzal a belső erővel, amely sokkal több, mint amit valaha is elképzeltünk. "Soha még ilyet nem láttunk Izraelben". Semmi sem hasonlítható az életben ahhoz a tapasztalathoz, amikor az Ő jelenléte és ereje eltölt minket.

Mindennap egyre többször szembesülünk a minket fenyegető energiaválsággal. Az áramszünetek egyre gyakoribbak. Azonban mindazok számára, akik őszintén hisznek Jézusban, és életüket rá és a Szentlélekre bízzák, sohasem lesz energia szünetük. Az erő, amire támaszkodhatunk sokkal nagyobb, mint az előttünk álló feladatok.

Hallgassuk Szent Pál személyes tapasztalatát: "Az én Istenem - gazdagsága szerint - dicsőségében ellát majd benneteket Jézus Krisztus által mindennel, amire szükségetek van" (Fil 4,19).

Hiszitek, hogy meg tudom tenni? Igen, Uram!

Imádság!

"Annak, aki bennünk működő erővel mindent megtehet azon felül is, amit mi kérünk vagy megértünk, legyen dicsőség az Egyházban és Jézus Krisztusban minden nemzedéken át, örökkön-örökké! Ámen." (Ef 3,20-21)